Quantcast
Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
    1. Welcome to GTAForums!   (84,652 visits to this link)

    2. News

    1. GTA Online

      1. Find Lobbies & Players
      2. Guides & Strategies
      3. Vehicles
      4. Content Creator
      5. Help & Support
    2. Crews

      1. Events
      2. Recruitment
    1. Grand Theft Auto Series

    2. GTA Next

    3. GTA V

      1. PC
      2. Guides & Strategies
      3. Help & Support
    4. GTA IV

      1. Episodes from Liberty City
      2. Multiplayer
      3. Guides & Strategies
      4. Help & Support
      5. GTA Mods
    5. GTA Chinatown Wars

    6. GTA Vice City Stories

    7. GTA Liberty City Stories

    8. GTA San Andreas

      1. Guides & Strategies
      2. Help & Support
      3. GTA Mods
    9. GTA Vice City

      1. Guides & Strategies
      2. Help & Support
      3. GTA Mods
    10. GTA III

      1. Guides & Strategies
      2. Help & Support
      3. GTA Mods
    11. Top Down Games

      1. GTA Advance
      2. GTA 2
      3. GTA
    12. Wiki

      1. Merchandising
    1. GTA Modding

      1. GTA V
      2. GTA IV
      3. GTA III, VC & SA
      4. Tutorials
    2. Mod Showroom

      1. Scripts & Plugins
      2. Maps
      3. Total Conversions
      4. Vehicles
      5. Textures
      6. Characters
      7. Tools
      8. Other
      9. Workshop
    3. Featured Mods

      1. DYOM
      2. OpenIV
      3. GTA: Underground
      4. GTA: Liberty City
      5. GTA: State of Liberty
    1. Red Dead Redemption 2

    2. Red Dead Redemption

    3. Rockstar Games

    1. Off-Topic

      1. General Chat
      2. Gaming
      3. Technology
      4. Programming
      5. Movies & TV
      6. Music
      7. Sports
      8. Vehicles
    2. Expression

      1. Graphics / Visual Arts
      2. GFX Requests & Tutorials
      3. Writers' Discussion
      4. Debates & Discussion
    1. Forum Support

    2. Site Suggestions

Cubia_Beta

RP Cap?

Recommended Posts

Skeever

 

It was capped at about 5,000 RP before, in that last x2 cash/RP weekend event they had. Not sure if they'll remember to remove that cap this time...

I doubt that the 5000RP cap thing is true, as I've done 'Method in the Madness' a bunch of times and have always gotten ~5500 RP, and that was with 1-2 other players who weren't my friends or crew members.

 

The 5000 RP cap does not apply to bonus RP earned from other means, such as killing enemies, scoring headshots or delivering the objective. I also got about 5,500 every time when I did Rooftop Rumble during the x2 cash/RP event before the High Life Update, 5000 being the capped amount I received from mission completion and 500 being from kills, scoring headshots and whatnot.

 

You guys! You guys! I just did Boneyard in Free Aim and I got 7000 RP.

Sounds like the x2 RP is finally in effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LuapYllier

So find something even easier and faster that pays out 2500 RP and grind that...

Share this post


Link to post
Share on other sites
StormerBoy

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr.Nedich

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Because contrary to 70% of the GTA:O players' realisations, there's more than one mission to play in Online.

Share this post


Link to post
Share on other sites
StormerBoy

 

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Because contrary to 70% of the GTA:O players' realisations, there's more than one mission to play in Online.

 

eh? I thought RR was the only one? Unless you're talking about GTA IV, but that's a different game?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr.Nedich

 

 

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Because contrary to 70% of the GTA:O players' realisations, there's more than one mission to play in Online.

 

eh? I thought RR was the only one? Unless you're talking about GTA IV, but that's a different game?

 

I've gotten sick of RR. I prefer Coveted between the two. It's like if it's not RR, no one wants to play the mission.

Share this post


Link to post
Share on other sites
StormerBoy

 

 

 

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Because contrary to 70% of the GTA:O players' realisations, there's more than one mission to play in Online.

 

eh? I thought RR was the only one? Unless you're talking about GTA IV, but that's a different game?

 

I've gotten sick of RR. I prefer Coveted between the two. It's like if it's not RR, no one wants to play the mission.

 

Yeah, I know what you mean tbh. I do feel a little guilty if I join a mission and then leave again just because it isn't RR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoyalRedXIII

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

 

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

 

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

Share this post


Link to post
Share on other sites
StormerBoy

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

 

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

 

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoyalRedXIII

 

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

 

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

My point is this. What's the point of putting effort into reaching that rank?

Share this post


Link to post
Share on other sites
StormerBoy

 

 

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

My point is this. What's the point of putting effort into reaching that rank?

 

It pleases some, most not. Each to their own.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Lonesome Drifter

All I find funny is that over half the game community are over level 120 already :) including myself, making this semi useless to many.

 

But to those that are new, or just making new characters (I can't bring myself to make a new one, knowing my gunsenburg will be lost :(), it's a welcome addition :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoyalRedXIII

 

 

 

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

 

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

My point is this. What's the point of putting effort into reaching that rank?

 

It pleases some, most not. Each to their own.

Hmph -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
iSaint9

 

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

 

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

 

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

 

Also because there are people who have reached that rank legit (not modded, but it includes grinding RP) so now anyone whose rank is 2000+ is most likely a hacker/modder, even though there are also some people below level 1000 who are hackers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorskiegangsta

 

 

Speaking of caps, I don't understand why the rank cap is set at 8000. With that being the case, Now that I reeeeally think about it tho, the double RP weekend thing is kinda stupid.

For the kajillion players who have already reached 120, what does any of that extra RP mean? What's the incentive? Smh

I'll prolly use this as an opportunity to rank up a second character tho, but really, how bout some new milestones.

I read somewhere else on here that 8000 is as high as they can go because the amount of RP that is needed to reach that level is as high as computers can go in terms of numbers.

My point is this. What's the point of putting effort into reaching that rank?

I don't think it is meant to be reached - THAT is its point. In other words, I'm sure Rockstar purposely made it that high to 'future proof' Online for years to come.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Apollo00063

So if there is a lvl cap for contact missions, then what's the best mission to play

 

 

 

 

It was capped at about 5,000 RP before, in that last x2 cash/RP weekend event they had. Not sure if they'll remember to remove that cap this time...

Yes and no. The cap itself only applies to contact missions. Other jobs will go above that just fine.

 

So if that's the case, which missions will be the best to play then, since the cap only applies to contact missions.I like Defender for contact missions. You can easily complete it yourself in an invite only session (practically no loading time) if you want to farm RP. It gives you 5.2K RP and 17somethingK $. RR will give you 18.7K and 5240 RP right now..and you have a chance of being trolled and load times. You also don't use any of your ammo in Defender, so all cash is pure profit. Edited by Apollo00063

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrazyDog150

The thing about CC3 Playlists that annoys the sh!t out of me is that the buzzard still is there after the mission is done.

You have to drive all the way over there to find out that it's smoking already..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synthol

Afaik there's a cap, but that only applies to contact missions, if it says you've earned more at the mission passed screen then it's probably because it also combined the 5000 RP with the RP you got from enemy kills.

I just earned 10000 RP from a single race soo yeah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Charles_Lee_Raye

 

 

So what the hell is the point in double RP if you can only actually get about 20% more when doing RR?

Because contrary to 70% of the GTA:O players' realisations, there's more than one mission to play in Online.

You think youre making sense but youre not. What about method in the madness my fav mission? I net around 5400rp on that so what are they gonna nerf my rp amd only give me 5k? Not to mention the countless other missions I play like los santos connect or chopper tail. They are around 4k rp so they only get a 1k rp increase? But a race will give you over the 5k max?? How does this make any logical or rational sense?

 

It doesnt just code everything to be double like they advertised.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xoC18H21NO3xo

Has anyone noticed that doing a mission back to back seems to knock off 1000 RP? This has just started to happen to me in the past hour.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hornedturtle

im joining random missions....and the pay is not double :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
TheIllaDopest

rp_armed_home_defense_cap_embroidered_ha

 

 

 

and yes theres a limit that goes just over 5k, but killing NPCs give you extra

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmm chocolate

Played a race last night using someones method on here to 'go past the 4 minute mark' ....

And got an extra 1500RP when I did.

 

Four minute race by myself = 6000RP

 

Beat that.

Edited by mmm chocolate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

By using GTAForums.com, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.