Quantcast

Jump to content

» «
Photo

2dfx formats and convertions?

11 replies to this topic
cj2000
  • cj2000

    Homeboy

  • Members
  • Joined: 17 Jun 2008
  • None
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground]

#1

Posted A week ago

On some wiki sites there are dokumentations for both VC/III and SA 2dfx formats, but there is noway described to convert beetween these formats. So anybody having knowledge about such konvertion? Also the documentation of efect 3 (Ped) seems to be not 100% right.


guard3
  • guard3

    Liberty City's Finest

  • Members
  • Joined: 21 Jul 2013
  • Greece

#2

Posted A week ago

Well, in SA, at least for lights, the 2dfx is embedded in DFF, so there's no IDE for SA. III/VC are the same.


DK22Pac
  • DK22Pac

  • Feroci
  • Joined: 12 Apr 2009
  • Ukraine
  • Best WIP Mod 2014 [Grand Theft Auto 3D Contribution]
    Contribution Award [Mods]
    Helpfulness Award [Mods]

#3

Posted A week ago

Well, in SA, at least for lights, the 2dfx is embedded in DFF, so there's no IDE for SA. III/VC are the same.

There's "IDE for SA". But it's limited with 100 entries and was used for interior objects only.

guard3
  • guard3

    Liberty City's Finest

  • Members
  • Joined: 21 Jul 2013
  • Greece

#4

Posted A week ago

Lol, I meant IDE 2dfx section. Is it anything important on those 100 entries? Can it be used for other objects in the map?

DK22Pac
  • DK22Pac

  • Feroci
  • Joined: 12 Apr 2009
  • Ukraine
  • Best WIP Mod 2014 [Grand Theft Auto 3D Contribution]
    Contribution Award [Mods]
    Helpfulness Award [Mods]

#5

Posted A week ago

Yes it can.
I think you can increase this limit with FLA.

cj2000
  • cj2000

    Homeboy

  • Members
  • Joined: 17 Jun 2008
  • None
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground]

#6

Posted A week ago

Well, in SA, at least for lights, the 2dfx is embedded in DFF, so there's no IDE for SA. III/VC are the same.

I know, taht in SA quite all 2dfx are stored in binary Format in the coresponding dff. Like I mentioned, there is a dokumentation existing in the wiki for both formats, but unfortunatelly no deskription how to convert between the formats.


DK22Pac
  • DK22Pac

  • Feroci
  • Joined: 12 Apr 2009
  • Ukraine
  • Best WIP Mod 2014 [Grand Theft Auto 3D Contribution]
    Contribution Award [Mods]
    Helpfulness Award [Mods]

#7

Posted A week ago Edited by DK22Pac, A week ago.

Is it not obvious? You need to read one format and write to another.

cj2000
  • cj2000

    Homeboy

  • Members
  • Joined: 17 Jun 2008
  • None
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground]

#8

Posted A week ago

Is it not obvious? You need read one format and write to another.

Yes.


DK22Pac
  • DK22Pac

  • Feroci
  • Joined: 12 Apr 2009
  • Ukraine
  • Best WIP Mod 2014 [Grand Theft Auto 3D Contribution]
    Contribution Award [Mods]
    Helpfulness Award [Mods]

#9

Posted A week ago

Great, glad to help you

cj2000
  • cj2000

    Homeboy

  • Members
  • Joined: 17 Jun 2008
  • None
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground]

#10

Posted A week ago

Great, glad to help you

Похоже ты меня не совсем понял, мой вопрос как именно конвертировать из одного формата в другой.


DK22Pac
  • DK22Pac

  • Feroci
  • Joined: 12 Apr 2009
  • Ukraine
  • Best WIP Mod 2014 [Grand Theft Auto 3D Contribution]
    Contribution Award [Mods]
    Helpfulness Award [Mods]

#11

Posted A week ago

Похоже ты меня не совсем понял, мой вопрос как именно конвертировать из одного формата в другой.

Ах, ты хотел узнать как именно конвертировать. Ну что ж, тут всё просто - читаешь данные из одного формата и записываешь их в другом.
Если тебя интересует именно реализация - то на C++ можно использовать stringstream чтобы разобрать/собрать строку (но я бы посоветовал написать свой "парсер").

cj2000
  • cj2000

    Homeboy

  • Members
  • Joined: 17 Jun 2008
  • None
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground]

#12

Posted A week ago

 

Похоже ты меня не совсем понял, мой вопрос как именно конвертировать из одного формата в другой.

Ах, ты хотел узнать как именно конвертировать. Ну что ж, тут всё просто - читаешь данные из одного формата и записываешь их в другом.
Если тебя интересует именно реализация - то на C++ можно использовать stringstream чтобы разобрать/собрать строку (но я бы посоветовал написать свой "парсер").

 

Нет читать не проблема, я предпочитаю использовать scanf, что бы читать сразу в правильный формат (float, int, ...). Для эффектов я использую классы как например VCLight и SALight. Проблема возникает когда надо конвертировать объект VCLight в SALight или наоборот.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users