Quantcast

Jump to content

» «
Photo

[WIP|SA] Grand Theft Auto Québec

98 replies to this topic
Leone Family
  • Leone Family

Grand Theft Auto Québec TC developer

• Members
  • Canada

Posted 10 May 2017 - 04:49 PM

I have posted an update of the latest progress. Please check the new OP. I won't have time to work on the mod right now as I will be celebrating my 18th birthday tomorrow, then doing all sort of adult sh*t in the following days like papers, papers, papers, college, papers, family problems, papers, papers, getting fired along with all my pals at my job, papers and moving out.

Sorry for double-posting but I want the followers of this thread to be notified about this update. Thank you to everybody for supporting me during the last couple of days and wish me luck with the mod.

First of all, happy birthday! I remember when I was turning 18 I was really excited, but then I realized that I'm no longer a child, but a fully-pledged adult. Now I'm totally content with that, maybe because inside I'm still an infant)

And about the mod... I really dig the map! It looks so GTA-ish. Hope I will finally be able to play GTA in a Canadian city because I was always fascinated by Canada and stuff... And those Sketchup models are also lit!

Overall, I wish you great luck!

Thank you that's nice to hear :)

adrienspy
  • adrienspy

Never gonna cheese you up

• Members
  • France

Posted 25 June 2017 - 08:58 PM

Salut les gars, j'suis un moddeur français et j'aimerais bien aider votre projet ^^

Si vous avez besoin d'une voix, d'un scénario (pas le script, juste l'idée), de textures, de meilleurs skins ou de mods super géniaux comme par exemple les physiques de GTA 4, dites-le moi !

Hi guys, i'm a french modder and i would like to help your project ^^
If you need a voice, some help with the storyline (not the script, just the idea), textures, better skins or awesome mods like GTA 4 Physics, tell me!
  • universetwisters, Leone Family and Le Shark like this

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 28 June 2017 - 09:12 PM

Salut les gars, j'suis un moddeur français et j'aimerais bien aider votre projet ^^

Si vous avez besoin d'une voix, d'un scénario (pas le script, juste l'idée), de textures, de meilleurs skins ou de mods super géniaux comme par exemple les physiques de GTA 4, dites-le moi !

Hi guys, i'm a french modder and i would like to help your project ^^
If you need a voice, some help with the storyline (not the script, just the idea), textures, better skins or awesome mods like GTA 4 Physics, tell me!

Bonjour! Oui j'apprécie beaucoup ton aide! Dis-moi ce que tu sais faire (ce serait bien de voir quels mods tu as déjà fait) et ce que tu préfèrerais faire et je verrai en quoi tu pourrais être utile. :)

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 29 June 2017 - 12:30 PM

Bon j'vais pas mentir hein, j'vais vous dire tout franchement, j'ai jamais rien "créé" de toute pièce moi même mais je suis très expérimenté en mods graphiques, je sais faire de belles textures et je suis doué en scénario (mettre une ambiance, de l'émotion, des références et de quoi composer un réel univers)

Je sais à peu près tout éditer sur le moteur de jeu de San Andreas mais rien créer

Ensuite, je parles français et je pourrais éventuellement faire une voix

J'ai des packs de mods intéressants sur mon PC mais pas forcément adaptés à votre map mais ça peut s'arranger

• Leone Family likes this

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 29 June 2017 - 10:12 PM

Bon j'vais pas mentir hein, j'vais vous dire tout franchement, j'ai jamais rien "créé" de toute pièce moi même mais je suis très expérimenté en mods graphiques, je sais faire de belles textures et je suis doué en scénario (mettre une ambiance, de l'émotion, des références et de quoi composer un réel univers)

Je sais à peu près tout éditer sur le moteur de jeu de San Andreas mais rien créer

Ensuite, je parles français et je pourrais éventuellement faire une voix

J'ai des packs de mods intéressants sur mon PC mais pas forcément adaptés à votre map mais ça peut s'arranger

C'est pas grave si t'a jamais crée de mod. Toutefois on a pas toujours besoin de "pack de mods" mais si on en utilise je m'en charge car il faut demander la permission aux auteurs des mods en question pour les utiliser dans Grand Theft Auto Québec. Pour ce qui est de l'histoire, tout est déjà fait SAUF qu'il manque encore quelques idées de missions. Si tu le souhaites je pourrai te divulguer le script (l'histoire) en privé et ainsi tu pourrais inventer des missions qui seraient en rapport avec l'histoire et les missions déjà existantes. Pour ce qui est de ta voix, il est vrai qu'il y a des personnages québécois, canadiens anglais, américains et même un coréen mais aucun personnage français. Mais toutefois tu pourrais faire la voix d'un animateur radio et peut être de piétons si jamais je décide de faire leurs voix en français au lieu de les laisser en anglais. Les textures on en a toujours de besoin donc ce serait bien que tu me montre ce que tu sais faire et ainsi je pourrai voir quels tâches t'assigner.

Le Shark
  • Le Shark

trustno1

• Members
  • Russia

Posted 29 June 2017 - 10:27 PM

What about universetwisters and Bondergomme? Are they still ready to do something for the mod?

Well, I could help a little bit, too. I have basic 3D modeling and MapEditor skills (I use Blender), so if there are some little props that you just don't feel like making and placing, I can do it. Because, as I stated a month ago, I really want to see this mod finished, so...

universetwisters
  • universetwisters

THAT'S NOT THE PROBLEM, WILLY!

• Facade
  • United-States
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground] [Contribution]
    Best Workshop 2014
    Most Improved 2014
    Funniest Member 2014
    April Fools Winner 2015

Posted 29 June 2017 - 10:29 PM

All I could do at this point is give LF an asston of buildings I made but never used that he can use and related things.

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 29 June 2017 - 10:33 PM

What about universetwisters and Bondergomme? Are they still ready to do something for the mod?

Well, I could help a little bit, too. I have basic 3D modeling and MapEditor skills (I use Blender), so if there are some little props that you just don't feel like making and placing, I can do it. Because, as I stated a month ago, I really want to see this mod finished, so...

Yes they're both still in the team, altough I haven't spoken to Bondergomme for a while. And sure, if you want to help, I will give you some work to do :)

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 30 June 2017 - 12:16 AM

Effectivement je voudrais bien voir l'histoire et pour ce qui est des textures, dites moi de quoi vous auriez besoin, je vous montre et vous en jugerez ^^

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 30 June 2017 - 12:28 AM

Ah oui et je peux aussi parler anglais avec un accent correct

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 30 June 2017 - 04:22 AM

Si tu veux que je te divulgue le script il faudra le faire en privé car c'est top secret puisque personne à part moi ne le connaît et je veux pas gâcher tout en publiant toute l'histoire avant que le jeu soit complété. Même les autres personnes qui travaillent sur le mod (universetwisters, Bondergomme, Jerome, frank.s, MenuET et désormais Le Shark) ne connaîsent pas le script au complet. Alors si tu as Skype ou autre moyen de communication je pourrait t'en parler.

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 30 June 2017 - 11:01 AM

Bah parfait, j'ai Skype: CraftXPMania

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 01 July 2017 - 01:01 AM

Je t'écris sur skype.

Blue
  • Blue

notatokenbunny

• Members
  • Portugal
  • Best Total Overhaul 2016 [Shine o' Vice] [Contribution]
    Best Workshop 2016 [Runner-up]

Posted 01 July 2017 - 04:45 PM

I don't wanna sound like an asshole, but if you wanna speak French take it to DMs, not topics, especially if you're sharing Skype contacts with one another. Good luck with the mod anyway.

• Jinx., universetwisters, Mega and 2 others like this

Le Shark
  • Le Shark

trustno1

• Members
  • Russia

Posted 01 July 2017 - 05:48 PM

But actually, I was surprised how good Google Translate is at translating from French to English

• universetwisters likes this

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 01 July 2017 - 08:04 PM

I don't wanna sound like an asshole, but if you wanna speak French take it to DMs, not topics, especially if you're sharing Skype contacts with one another. Good luck with the mod anyway.

Just because we're on an english website, we mustn't speak French ?

Yeah indeed, we shoulded have talked in private but there's nothing really secret ^^ And then, my Skype name is on my profile

Blue
  • Blue

notatokenbunny

• Members
  • Portugal

Posted 01 July 2017 - 09:13 PM

Just because we're on an english website, we mustn't speak French ?

Yeah indeed, we shoulded have talked in private but there's nothing really secret ^^ And then, my Skype name is on my profile

It's not about not being secret, it's because this is an English only website, the guidelines state so. Read them.

• JDaster likes this

KowalskiGuy
  • KowalskiGuy

One average penguin, one average member title.

• Members
  • Poland

Posted 02 July 2017 - 11:45 AM

• universetwisters, Mega, Blue and 3 others like this

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 02 July 2017 - 03:08 PM

Yeah we spoke in french because I was speaking directly to him and nothing special was said so it really didn't matter if other people couldn't understand.

• Le Shark likes this

Blue
  • Blue

notatokenbunny

• Members
  • Portugal

Posted 02 July 2017 - 04:31 PM

I'll say it again, if you wanna talk to one another then use the private message system, it's really not that difficult, is it? :)

Now back on track.

• Mega, turbocharger, Leone Family and 1 other like this

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 03 July 2017 - 01:32 AM Edited by Leone Family, 03 July 2017 - 01:41 AM.

I'll say it again, if you wanna talk to one another then use the private message system, it's really not that difficult, is it? :)

Now back on track.

Sure. Oh by the way because adrienspy is probably gonna do some story writing I decided to send him the current, complete script of the story. So if one of our current devs working on the mod other than adrienspy (universetwisters, Bondergomme, Jerome, frank.s, MenuET or Le Shark) wanna know the current full story script, let me know about it and I'll send you the full thing via PM or Skype. It will allow the team to have a better understanding of what we're making and what's my vision for the mod.

Edit: Edited "The Team" section of original post which was a lot outdated. Now includes all our new devs. Welcome MenuET, Le Shark and adrienspy! :)

• sn95, Blue and Le Shark like this

Blue
  • Blue

notatokenbunny

• Members
  • Portugal

Posted 03 July 2017 - 02:03 AM

I know for a fact that if you got MenuET on the track, you should be good :^:

Best of luck!

deltaCJ
  • deltaCJ

Davy Jones' Sock

• Members
  • Unknown

Posted 05 July 2017 - 10:57 PM

Hey, I could code some missions! 

Pretty experienced :D

adrienspy
  • adrienspy

• Members
  • France

Posted 05 July 2017 - 11:12 PM

Damn, i thought the real GTA SA coders were gone...
That's great to see one of them !
  • deltaCJ likes this

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 05 July 2017 - 11:27 PM

Sure! But we need to finish the map first tough so I'll let you know when it's time for the script.

• deltaCJ likes this

universetwisters
  • universetwisters

• Facade
  • United-States
    Best Workshop 2014
    Most Improved 2014
    Funniest Member 2014
    April Fools Winner 2015

Posted 05 July 2017 - 11:29 PM

Got a rough idea of when the map should be finished by?

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 05 July 2017 - 11:37 PM

Got a rough idea of when the map should be finished by?

Hmm not sure. I don't wanna put any deadlines in case we miss them. I'm a bit busy in real life stuff like working full time and moving to my new appartment so I don't think it's gonna be soon. Plus my GTA SA always crash when I try to install mapcleaner even if I use a virgin install so that's not helping.

universetwisters
  • universetwisters

• Facade
  • United-States
    Best Workshop 2014
    Most Improved 2014
    Funniest Member 2014
    April Fools Winner 2015

Posted 06 July 2017 - 12:00 AM

Not even a rough estimate like the end of the year or summer of next year?

Leone Family
  • Leone Family

• Members
  • Canada

Posted 06 July 2017 - 12:22 AM

Not even a rough estimate like the end of the year or summer of next year?

Maybe next year but that's a very rough estimate.

Le Shark
  • Le Shark

trustno1

• Members
  • Russia

Posted 06 July 2017 - 09:31 AM

I recently modeled a building I found in Montreal on Google Street View and put it in game. Leone said it is OK for the map, so after fixing one issue, I decided to show it to the world :D

Imgur link: http://imgur.com/a/IUppq

• universetwisters, DidSomebodySayYouga and Leone Family like this

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users