Quantcast

Jump to content

» «
Photo

Ajuda para criar um som de motor de carro

2 replies to this topic
Leogh
  • Leogh

Player Hater

• Members

Posted 30 December 2011 - 12:11 AM Edited by Adler, 30 December 2011 - 02:24 AM.

Olá a todos,sou brasileiro,mas espero que isso não impessa de me ajudarem.
Vou escrever tudo em português,pois não sei falar inglês e a tradução com o Google tradutor pode ficar meia confusa.

Eu gravei o som do motor de um carro e editei,e está quase pronto para colocar no GTA San Andreas usando o Alci's Saat GuiFrontEnd, porém está no formato .mp3 e o SAAT só aceita sons no formato .wav .
O problema é que quando eu converto o som .mp3 para .wav fica muito grande.Vi uns sons aqui que o bitrate dos sons é de 176 kb/s e os meus sons ficam em 1440 kb/s e eu não consigo diminuir isso de sons .wav sem diminuir os outros dados.
Se eu coloco os sons com esse bitrate enorme o jogo trava quando eu entro no carro que usa o tal som,e quando eu tento diminuir o bitrate,acaba diminuindo todos os outros dados do som e ele acaba ficando horrível e cheio de chiados.

Como eu faço os sons funcionarem?
Se quiserem eu posso disponibilizar os sons em .mp3 caso seja necessário...

Por favor me ajudem.

--- EDIT by Adler:

In the future, please provide an English translation. At least Google is better than nothing.

QUOTE (Google Translate)
Hello everyone, I am Brazilian, but I hope this does not help me impessa.
I'll write it in Portuguese, because I can not speak English and translation with Google translator can get confused half.

I recorded the sound of a car engine and edited, and is almost ready to put in GTA San Andreas using Alci's Saat GuiFrontEnd, but is in. SAAT and only accepts mp3 format sounds. Wav.
The problem is that when I convert the sound. Mp3 to. Grande.Vi wav noises is much here that sounds bitrate is 176 kb / s and my sounds are at 1440 kb / s and I can not lower it sounds. wav without diminishing the other data.
If I put the bitrate that sounds great the game crashes when I enter the car using that tone, and when I try to lower the bitrate, just decreasing all other sound data and it ends up being horrible and full of hiss.

How do I make the sounds work?
If you want I can provide the sounds. Mp3 if necessary ...

Please help me.
  • Bitchele likes this

fastman92
  • fastman92

фастман92 | ف

• Members
  • Poland
  • Best Conversion 2016 [GTA: Underground] [Contribution]
    Contribution Award [Mods]

Posted 30 December 2011 - 12:28 AM Edited by fastman92, 30 December 2011 - 12:38 AM.

Wrong forum. Posts ought to be written in English language.

Check what is bitrate of exported wav files. The same must be applied to yor wav files, it took me whole to find a program that would let me doing it and finally forgot its name.

Leogh
  • Leogh

Player Hater

• Members

Posted 01 January 2012 - 11:14 PM

Consegui.
Só converter com o Formaty Factory na qualidade media e mudar o canal de audio para mono.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Got it.
Just convert the Format Factory quality media and change the audio channel to mono.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users