Quantcast

Jump to content

» «
Photo

Ground Forces vs. Airships

  • This topic is locked This topic is locked
1,874 replies to this topic
Bates_GTA
  • Bates_GTA

    Twitter - @ChristianBates_

  • Members
  • Joined: 18 Jan 2008

#1861

Posted 21 July 2009 - 09:56 AM

Ha i was just checking those vid's MC & i decided i'd look more into them, They don't seem that elite.

LOL look who it is:


Booze
  • Booze

    Backlashing with a bullet full of love

  • Angels of Death MC
  • Joined: 07 Aug 2008
  • Netherlands

#1862

Posted 21 July 2009 - 10:01 AM

You could do an air/sea but just leave out the annihilators? So It's mavericks + gunners against boats + gunners?

liam-aka-spidie
  • liam-aka-spidie

    TeC , Knows How To Party, In The City Of LC.

  • Members
  • Joined: 05 Mar 2009

#1863

Posted 21 July 2009 - 11:04 AM

wow, this is getting adventurous guys. choppers and nades with some M4's sounds good but like chris said getting a good shot with an M4 whilst the pilot tries to avoid being owned with a sniper and RPG's isnt going to be easy. But the nade idea sounds good to me and this air v sea chase sounds fun too.


smile.gif

SuperJude™
  • SuperJude™

    Lifelong fan of the number "42"

  • D1RTY12
  • Joined: 21 May 2008
  • None

#1864

Posted 21 July 2009 - 12:07 PM

Grenades = AWESOME!

Just get in the rear of the chopper, you can drop grenades from either side, just don't get in the passenger seat. Think about it, 2 guy, 25 grenades each, that would be a rain of 50 grenades dropping down from the sky.

I love tailgunning, takes some serious skill, but in an A v G war, no WAY it could work. You'd need a pilot who would just hover there steady so the gunners could shoot and we all know how well that would work out what with our crack team of RPG, sniper and M4/SMG specialists.

Somehow, someway I want to know how I've shot down like 4 times as many choppers as Chris and yet he has 2 SMG kills and a sniper kill. DAMN YOU CHRIS FOR GETTING GOOD!

biggrin.gif

I gotta say, I've played some wannabe pilots in FM with my *other* account. You cannot imagine the hilarity of letting them kill you a few times, acting really upset, then finding one of my favorite spots, then playing for real.

Most responses are as you'd figure but the one guy screaming about how I TURNED MY TURBO ON was just grand. I gave him a while then posed a question: "what if I was just trolling you, pretending to suck?"

Being decent enough to even consider playing that game is why I love these battles, you sure lose your fear of being shot at by a chopper.

ChristopherD
  • ChristopherD

    D1RTY4L1FE

  • D1RTY12
  • Joined: 30 May 2008
  • United-States

#1865

Posted 21 July 2009 - 05:14 PM

lmao Having anyone here tell me I am 'good' is a new experience for me...lol

Thanks, SJ! sigh.gif

Ok. A cpl things.

It looks as though I may lose the 'Grenades' debate. I still think that the GTs are going to be very surprised when they can't get a decent shot cuz the screen is shaking ALL the time, putting aside the actual kills the Pilots are gonna get this way.

But, if everyone wants to give it a try, you guys know I'm easy.

I believe that our only defense against this is to shoot out the Grenaders (Grenadiers?) ASAP! They will be way easier targets, so we may be able to get the Pilots to a point where they won't even WANT to use grenades.

Alternative Match Modes: I absolutely LOVE the idea of mixing up the way we play these. I never want to completely get away from the strict Air vs. Ground style, but having multiple game styles sounds like a good way to keep the matches fresh.

So far I have seen suggested the following:

1. Chase Round: I like the idea of teaming Pilots with GTs. With this mode, we can have multiple teams (w 1 Pilot and 2 GTs as a team, we can have up to five teams). The objective of the round would be for your team to make it through all the checkpoints and to the last checkpoint first; that team wins. Strategy can be used in a cpl ways: Pilots could either go after apponents, or stick with their team as protection; Players on the ground can try to kill each other on route to a checkpoint; etc.

This way, battles waged AT checkpoints would be EPIC! This wouldn't really br an A/G War, but who cares! icon14.gif

And @John: It may be a cpl weeks before Booze and I work out the details for the new thread, but the way we intend on laying it out, we should be able to keep this mode in the thread.

2. A/G War at Sea: I think it is pointless to do this with Annihilators. Like bates said, with the amount of room for circling, it would be a slaughter and we would spend more time retrieving new boats than actually playing.

I like the idea presented by Booze of NOT using Annihilators and using other heli's instead. I also think it should be another 'mixed' match (not Pilots vs. GTs).

3. Save the Gas Station: I like this idea too, but not sure how Helis come into it.

So if anyone has other ideas for alternate modes, don't hesitate to post them! icon14.gif

NOTE! I gotta say, I absolutely (absolutely is my word for the day...lol) love the way these matches have progressed over the past 7 months. It has gone from "F*CK YOU, PILOT!" - "NO, F*CK YOU, GT" to ALL of us trying to find new ways of incorporating the Heli's into interesting matches! Don't get me wrong, I still hate Pilots (lol), but this forum, and the ppl that play these matches in particular, have kept GTA fresh for me (I am playing BF1943 now...VERY cool game...I'm a Pilot..lmao) and keep me coming back for more!


TASO
  • TASO

    BORN TO BE WILD

  • D1RTY12
  • Joined: 19 Jul 2008

#1866

Posted 21 July 2009 - 05:27 PM

..about grenades: only one doubt about this..maybe game is goin to be really laggy when the "grenades rain" start..but Im happy u all agree about this!! icon14.gif Grenadiers are goin to be really easy target, but who cares!!I want to throw all my bombs on GT and finnish them with my M4 next time!! I want a payback for all those matches, Ive circeled with chopp about 15 min and Ive not seen one sigle man on ground!! devil.gif lol.gif icon14.gif tounge2.gif

..about "chase" game: I didnt played a single match, but if u need some checkpoints, what about playing this mode in GTA race?I hope u guys dont mind if Im suggesting this!!Like I said, dunno how"s game goin so dont mind if I "shooted in empty" about this. smile.gif icon14.gif

Gas station: icon14.gif man, make some yours own rules and start a new event!! smile.gif icon14.gif

Lellep
  • Lellep

    Griefer Griefer =)

  • Members
  • Joined: 18 Nov 2008

#1867

Posted 21 July 2009 - 06:24 PM

QUOTE (TASO @ Jul 21 2009, 17:27)
Grenadiers are goin to be really easy target, but who cares!!

Hmm.. How are they a really easy target? If you are a grenader sit in the cockpit next to the pilot.. you know you don't have to sit at the side of the chopper (where you are a easy target) to throw grenades..

J4ADM
  • J4ADM

    Red Rum Racing

  • Members
  • Joined: 19 Jan 2009
  • None

#1868

Posted 21 July 2009 - 07:06 PM

On a high speed pass at low altitude, you'd be VERY lucky to get the side passenger as they won't be in your view!
Only thing we can do is TRY it out next week, we may have a straight answer, we may not!

J4ADM
  • J4ADM

    Red Rum Racing

  • Members
  • Joined: 19 Jan 2009
  • None

#1869

Posted 21 July 2009 - 07:08 PM

On a high speed pass at low altitude, you'd be VERY lucky to get the side passenger as they won't be in your view!
Only thing we can do is TRY it out next week, we may have a straight answer, we may not!

MC.
  • MC.

    LS Menace

  • Members
  • Joined: 04 Mar 2006

#1870

Posted 21 July 2009 - 07:59 PM

QUOTE (Bates_GTA @ Jul 21 2009, 05:56)
Ha i was just checking those vid's MC & i decided i'd look more into them, They don't seem that elite.

LOL look who it is:


Who is that? Have we fought them before?

Also, Squad X made a video of MFQ:


ChristopherD
  • ChristopherD

    D1RTY4L1FE

  • D1RTY12
  • Joined: 30 May 2008
  • United-States

#1871

Posted 21 July 2009 - 08:19 PM

lmao!!! lol.gif Those Clan guys are a trip!

WheelsintheSky has played in our match I believe...not sure its the same guy.

Lellep
  • Lellep

    Griefer Griefer =)

  • Members
  • Joined: 18 Nov 2008

#1872

Posted 21 July 2009 - 09:07 PM

QUOTE (ChristopherD @ Jul 21 2009, 20:19)
lmao!!! lol.gif Those Clan guys are a trip!

WheelsintheSky has played in our match I believe...not sure its the same guy.

It is the same guy, I know him tounge.gif

MC.
  • MC.

    LS Menace

  • Members
  • Joined: 04 Mar 2006

#1873

Posted 21 July 2009 - 10:06 PM

Yeah they take this game very seriously. Pretty sad. One of them commented on my Flying Shotgun video that has liam in it and he said that liam blows, lol.

AllPilotsMustDie!
  • AllPilotsMustDie!

    Air/Ground War Organizer

  • Members
  • Joined: 16 Jul 2009

#1874

Posted 21 July 2009 - 11:08 PM

Dear Air/Ground War fans,

We would like to notify you that this thread will be locked soon. But don't worry, a new thread will be posted shortly! The Air/Ground War will be back, bigger and better!

We thank you for your enthusiastic participation and we hope you will stay with us.

On behalf of ChristopherD, founder of the Air/Ground event.

CharmingCharlie
  • CharmingCharlie

    Proud PC Gamer

  • Members
  • Joined: 23 May 2006

#1875

Posted 21 July 2009 - 11:21 PM

Ok locking as requested, any problems pm me.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users